DAP dan Masa Depannya

DAP dan Masa depannya.


Hari ini Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng melantik Ustaz Wan Ja Wan Hussin sebagai ketua penerangan agama islam kerajaan DAP.

Siapa ustaz ni?

Wan Ji Wan Hussin (32 tahun) adalah seorang pendakwah Islam , telah ditahan di bawah Akta Hasutan 1948 pada 10 September 2014 oleh polis PDRM. Beliau ditahan di kediamannya di Shah Alamdan dibawa ke Balai Polis Seksyen 9 di Shah Alam.

Wan Ji merupakan anggota Parti Keadilan Rakyat. Beliau dilaporkan mengeluarkan beberapa kenyataan kontroversi berkaitan agama Islam dan institusi diraja. Beliau mengkritik tindakan Kementerian Dalam Negeri melarang penggunaan kalimah ‘Allah’ dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Orang macam ni DAP suka. Orang macam ni yang DAP kata bersederhana dalam agama.

DAP dan Melayu
==============

DAP dah cuba. Mereka cuba dan terus mencuba. Kali pertama mereka mencuba tahun 1969. Tahun 2008 mereka menang banyak kerusi termasuk perak, selangor dan penang bersama pakatan rakyat masa tu. Orang lupa cerita 1969. Bila ada yang ingatkan mereka kata resis.

Beberapa kali bila saya berhujah yang DAP satu hari nanti akan menguasai Malaysia ada yang kata saya buat kenyataan bodoh.

Ramai yang tidak belajar dari sejarah, jika tidak kita akan diajar dengan sejarah.

Ada yang kata DAP tak akan boleh menang bersendirian. DAP hanya boleh menang dengan majoriti pengundi cina.

Tetapi DAP dah ada YB dari orang melayu. DAP cuba pikat orang melayu. Ada orang ikut bukan tak ada. Mereka yang hebat-hebat dan bukan calangan. Mereka macam zaid ibrahim yang kononnya lebih nampak bersederhana. Dialah yang lantang menghentam hudud masa dia dalam UMNO Kabinet Dr. Mahadir.

Macam mana DAP membentuk kerajaan?

Sekarang DAP dah ramai orang melayu. Bukan itu sahaja, ada golongan ustaz dan berpurdah.

Kali ini DAP pasti akan meletakan lebih ramai calon melayu yang berpendidikan, nampak beragama dan berkarisma.

DAP dah mula berani masuk dan bertanding di Kelantan. DAP jadi parti tunjang dalam pembangkang. Tak mustahil DAP ada menteri besar melayu yang dicadangkan di Selangor jika pakatan menang kerana lepas ni parti UMNO,PAS dan Keadilan nampak seimbang kerusinya dan kekuatannya. DAP lah yang menang selesa dan banyak kerusi walaupun ada 3 penjuru.

Ini bukan mustahil. Dah mereka menang bukan boleh buat apa. Kena terima je lah.

DAP nak jadi kuat macam UMNO. DAP akan jadi tunjang pakatan. Masa tu boleh lah banyak buat pesta. Malaysia akan dilihat islam yang sederhana dan pesta boleh jadi satu produk pelancongan.

pandan muka orang melayu yang tak sedar diri.

#BaharuddinMohamed

(Visited 49 times, 1 visits today)
Ad banner

About The Author

You might be interested in

Ad banner

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Notice: Undefined variable: adsense_slot_ads_top_page in /home/johortimes/public_html/wp-content/themes/videopro/footer.php on line 66